Het afscheidnemen! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jurjen Kingma - WaarBenJij.nu Het afscheidnemen! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Jurjen Kingma - WaarBenJij.nu

Het afscheidnemen!

Door: Jurjen Kingma

Blijf op de hoogte en volg Jurjen

27 Februari 2014 | Indonesië, Denpasar

Het afscheidnemen,

De zaterdag en zondag waren zoals gewoonlijk allemaal al weer snel om en op maandag heb ik de laatste dingen van de immigratie geregeld! Dinsdag 4 februari kwamen Ruwert en Hester aan in Surabaya (voor de lezers die niet weten wie dit zijn; dit zijn de nieuwe studenten die mijn taken hier gaan overnemen). Geweldig om weer even fries te kunnen spreken na 2 maanden niet gesproken te hebben.. In de avond zijn we even heerlijk uiteten geweest met Ibu Harto en de nieuwe studenten! De rest van de week stond eigenlijk in teken van het afscheid en het introduceren van de nieuwe studenten. Op donderdag heb ik afscheidgenomen van een weeshuis en dit zal mij altijd bij blijven, de kinderen zo enthousiast en moeder van het weeshuis was altijd erg blij dat ik kwam. De laatste keer dat ik de sport en spel activiteit gaf hadden en de kinderen hadden na afloop een stukje Engels Engels ingestudeerd, deze woorden zullen nog lang bij blijven: "Thank you mister DjeDj e for your comming, we love you and we hope you come back!" Enkele kinderen waren dan ook licht geëmotioneerd, ik zelf natuurlijk ook. Gelukkig hebben de kinderen ook gelijk weer nieuwe studenten om de sport en spel mee te doen!

De vrijdag heb ik samen met Ruwert en Hester de laatste les gegeven aan de basisschool, alle 659 kinderen waren naar buiten gekomen om mij gedag te zeggen en de nieuwe studenten te verwelkomen. In de middag heb ik afscheid genomen van de leraren, dit was erg gezellig. Mijn vriend Anwar die mij constant heeft begeleid met de sportlessen had aan het einde samen met mij dan ook de tranen in de ogen omdat het nu dan echt over was. De vrijdag avond heb ik nog even vormde laatste keer Futsall gespeeld, na afloop zijn we samen even uiteten geweest. Dit was ook weer erg gezellig!
Zaterdag 8 februari zijn Ruwert, Hester en ik samen met mijn buurman naar het stadion geweest waar ik elke zaterdag voetbalde. Ook hier heb ik mijn laatste minuten voetballend op het Indonesische gras gemaakt.
In de avond hebben we met zijn allen nog een fantastische laatste nacht gemaakt tot vroeg in de ochtend.
De zondag nog even naar een film geweest en de maandag ben ik mijn spullen alweer gaan pakken voor de dinsdag. Maandag avond nog even een rondje in Surabaya gemaakt met de betchja!
Op 11 februari heb ik in de ochtend de laatste spullen klaar gezocht en in de middag was het dan zo ver, op naar het vliegveld! Het kleine schoolbusje haalden Anwar en Indra ons op! Op het vliegveld aangekomen hebben we eigenlijk vrij snel afscheid genomen en dit was natuurlijk wel even lastig!

Daar zat ik alweer in het vliegtuig naar Lombok, toen ik geland was ben ik eerst naar Mataram gegaan, hier heb ik een nacht geslapen maar ook vrij snel uit gekeken omdat er vrijwel niks te doen was. Toen op naar Sengiggi, in de middag even een brommertje gehuurd en langs de kust gereden en op de terug weg door het bos waar je als je niet oplette zomaar een aapje onder de brommer kon hebben. Donderdag eerst even heerlijk uitgeslapen en daarna met de bus naar Kuta Beach op Lombok gegaan..

In kutabeatch in een aantal dagen leren surfen, dit schijnt 1 van de beste plekken in de wereld te zijn en ook hier waren dus weer veel backpackers en surfdudes te vinden! Op zondag 16 februari ben ik samen met een nieuwe kennis uit Zwitserland naar de kleine eilandjes boven lombok gegaan. Hier ben ik tot vrijdag verbleven.. Ook ontzettend veel nieuwe mensen ontmoet en veel nieuwe ervaringen op gedaan. Ik ben een duik cursus van 3 dagen gaan volgen en dit was 1 van de prachtigste dingen die ik tot nu toe heb gedaan, je ziet haaien, schildpadden, inktvissen en veel andere tropische gekleurde vissen! De andere dagen bestonden uit: op het strand liggen en in de avond even opstap natuurlijk!
De laatste week ben ik in mijn homestay in Kuta, Bali een paar Zweden en Fransen tegen gekomen en hier ben ik eigenlijk de hele week mee op pad geweest.

Dit is alweer mijn laatste verslag! Ik vlieg vrijdag 28 februari om 21.30 uur terug naar Nederland en zal dan zaterdag 1 maart om 08.00 in de ochtend aankomen.
Iedereen bedankt voor het lezen en tot snel!

  • 27 Februari 2014 - 08:39

    Tante Jo 27 Febr 2-14:


    Goeie moan Jurjen,
    Jurjen dêr is da'n ferske fan; AFSCHEID NEMEN ......
    ja jonge, e laatste loodjesm fansels dast sto dêr muoite mei hast om ôfskie te nimmen, do hast dêr safolle dyn en yndrukken op dien. Dizze tiid dast sto dêr west hast sil dij altyd bij bliuwe en yn dien fierdere libben
    hast dêr goeie oantinkens oan.
    Ik ha al die tiid dast sto dêr west hast mei nocht dyn ferhalen lêzen en ik sil dit ek misse.
    Ik hoopje ast sto aanst wêr thús bist dyn ferhalen en foto's mei dij nochris te hearren besjen .
    JURJEN ik winskje dij in goeie reis en WOL THúS en oant gau.
    Folle groetnis fan tante Jo

  • 27 Februari 2014 - 10:12

    Else:

    Geniet fan dyn leste dei dêr en oant gau.
    Groeten P&E

  • 27 Februari 2014 - 11:20

    Pake Jurjen En Beppe Klaske:

    Hoi Jurjen,

    Wy winskje dy in hiele goede reis werom !
    Oant Sjen yn Ferwert.

  • 27 Februari 2014 - 16:02

    Ivar:

    Moai ferhaal jonge.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Denpasar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2014

Het afscheidnemen!

02 Februari 2014

Laatste loodjes

12 Januari 2014

Start 2014

30 December 2013

Matrassen + Kerstvakantie

16 December 2013

Week 49,50 en 51 alweer!
Jurjen

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 3835
Totaal aantal bezoekers 16338

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Indonesia

29 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: