Matrassen + Kerstvakantie - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jurjen Kingma - WaarBenJij.nu Matrassen + Kerstvakantie - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Jurjen Kingma - WaarBenJij.nu

Matrassen + Kerstvakantie

Door: Jurjen Kingma

Blijf op de hoogte en volg Jurjen

30 December 2013 | Indonesië, Soerabaja

Vakantie!!

De vakantie begon ongelofelijk goed! In de eerste week ben ik begonnen met een avondje alleen opstap. Ik kom nu in een café waar ik allemaal gratis cocktails en bier krijg omdat ze het geweldig vinden dat ze een 'blanke' in hun café/club hebben. Het zal in Nederland wel weer even wennen worden dat niet iedereen je meer aan ziet als filmster.
Verder ben ik de Dinsdag samen met een lokaal Indonesisch meisje allemaal 'kerstcadeaus' voor Yayasan Kartini gekocht! Ik wou voor iedereen iets speciaals/persoonlijks kopen omdat ik ze een beetje het kerstgevoel wou laten geven. Ik heb bijvoorbeeld de 2 jongens (die een hele lichte geestelijke handicap hebben) 2 beveiliging's uniformen geven omdat deze het geweldig vinden om hele nachten in de beveiliging's hokjes te zitten. Ook heb ik Suzi en Tiny (vrouwen met een lichte geestelijke handicap) een paar prachtige kettingen en armbanden geven. Dit omdat ze het geweldig vinden om complimenten te krijgen omdat ze iets moois aan hebben. Zie de foto's!
De dag erna hadden we met de matrassenwinkel afgesproken dat ze de matrassen in Yayasan Samaria zouden komen brengen, eindelijk! In de ochtend zijn Ibu Harto, Indah(meisje van Yayasan Kartini) samen naar Samaria gegaan om te helpen met afleveren! Ook heb ik namens mijn ouders een ventilator gegeven!
Het was weer een enorm vruchtbare dag! De kinderen waren enorm blij! Dit was weer een fantastisch gevoel om dit te geven en daarom wil ik iedereen die nu leest en ook maar 1 euro gegeven heeft heel erg bedanken, zonder jullie was dit nooit mogelijk geweest!

In de woensdagmiddag ben ik opgehaald door Anwar(sportleraar basisschool) hij zou mij voor 4 dagen meenemen naar zijn geboorte plaats in zuid Java! Het is ongeveer 8 uren rijden en omdat we in de middag begonnen zijn we in de avond gestopt bij een van zijn broers om rust te nemen. Hier werd ik ook weer feestelijk verwelkomt door zijn familie en heb daar een goede nacht gehad! De dag daarna ben ik door zijn familie mee genomen naar een berg waar op zich een gigantisch meer bevond. In dit meer waren allemaal speedboten waar je even heerlijk kon uit waaien dit hebben wij natuurlijk even gedaan! In de namiddag zijn we vertrokken naar zijn geboorteplaats. Dit was een prachtige reis, aan de linkerkant van de we bevond zich berg en aan de rechter kant prachtige rijstvelden en een gigantische rivier, dit was dus zeker een reis om niet snel te vergeten! Onderweg hebben we nog op het hoogste punt van de berg even ergens gegeten waar plotseling de stroom uit viel terwijl we zaten te eten. Komt nog wel eens voor vertelde Anwar, gelukkig niet in zijn huis zei die. Toen we rond 8 uur bij zijn huis aan kwamen ben ik wel even geschrokken, het huis was nou niet erg mooi of modern. De kakkerlakken kropen nog net niet tussen je benen door. Ook was er in de kamer waar ik sliep regelmatig een muis/rat die me wakker hield. Maar gelukkig heb ik dat ook weer overleeft, je moet er wat voor over hebben om het prachtige landschap te bekijken!

Op de vrijdag ochtend ben ik samen met Anwar en zijn familie naar een berg geweest waar warm water uit kwam waar je in kon zwemmen. Dit water was echt gloeiend heet(soort sauna) het was ideaal als je luizen of schimmel op je had vertelde Anwar. Waarop volgde dat ik ook een duik moest nemen. Ik was net een attractie met al die mensen om me heen te kijken hoe ik het water in ging..
In de middag zijn we naar een prachtig strand geweest wat ongeveer op anderhalf uur rijden zat, dit keer vond ik het helemaal niet erg om een groot stuk te rijden want de natuur is hier wel zo mooi! Dit strand was ook prachtig, het was net een droom haha, prachtig blauwe zee, de prachtige rijstvelden, heerlijk temperatuurtje en een heerlijke kokosnoot in je handen.
In de avond stelde Anwar mij voor aan 1 van zijn broers, hij woonde midden tussen de rijstvelden in een prachtig huis en op loop afstand van mijn verblijf. Deze broer vroeg of ik ook een nacht in zijn huis wou slapen omdat hij zag dat ik op mijn andere verblijf niet echt naar mijn zin had. Hier kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. En heb die avond in een prachtig traditioneel Indonesisch huis tussen de rijstvelden geslapen.

De dag erna heb ik eigenlijk niet zo veel bijzonders gedaan allen wat surf lessen gehad, beetje op een quat over het strand gescheurd en heerlijke kokosnoten op gedronken. Viel allemaal wel mee, ook die nacht heb ik weer in het prachtige huis geslapen.

De dag erna heeft Anwar mij afgezet in een stad waar de trein naar Jogyakarta (een stad met vele culturele bezienswaardigheden) voor mij op de maandag ochtend vertrekt. Anwar moest weer terug naar Surabaya voor een leraren bespreking. Vanaf nu ben ik dus alleen op pad!

Dit was mijn laatste verslag van 2013, ik wens iedereen die dit nu leest een fijne jaarwisseling toe! En tot volgend jaar, bedankt voor het lezen.
Tot de volgende keer.

  • 30 December 2013 - 08:33

    Jetty Tromp:

    Wat wer in belevenissen !!! Super dasto dit wer allegeare opskreaun hast.
    We binne bliid dat it slagge is mei de matrassen.

    Wy winskje dy ek in moaie jierwikseling en in prachtich en avontuurlik 2014.

    Jetty

  • 30 December 2013 - 08:46

    Tante Jo V.d.Tol:

    30 december 2013.
    Hallo Jurjen,
    Starte vanmorgen de p.c. op en hoera een verslag van jou en wat voor een verslag.
    Geweldig Jurjen hoe jij er daar door heen slaat en te lezen hoe je het allemaal beleef en wat een mooie gebaar hoe jij de kinderen daar die mooie kerst cadeaus heb gegeven, geeft zeker een goed gevoel
    Ook om te lezen wat je in de vakantie daar allemaal heb gezien en mee maakt hoe de vrienden jou daar helpen en overal mee naar toe nemen.Eat zijn dat ook voor later mooie herinneringen.
    Ja Jurjen je zit daar nu alweer een hele tijd, koester de mooie dingen maar die je daar mee maakt en dan
    over twee dagen ga jiij daar ook het nieuwe jaar beginnen,2014.
    ik wens je een heel GELUKKIG NIEUWJAAR en ik zie er al weer naar uit hoe jullie dat daar gaan vieren
    (de jaarwisseling) FOLLE LOK EN SEINE EN ALLE GOEDS.
    Folle groetnis fan tante Jo en ik tink oan dij.

  • 30 December 2013 - 09:51

    Else:

    Goh wat makkest wat mei en wat stoer dast no allinnich op 'n paad giest. Hiel folle plesier mei de jierwikseling en in geweldich ferfolch yn 2014 tawinske!!! Groeten Peter en Else

  • 30 December 2013 - 11:22

    Marjan:

    stjonkend jaloers Jurjen, wat een belevenissen, prachtich. Genietsje derfan, time flies.

    Groetsies HoTro's

  • 30 December 2013 - 17:21

    Domien Hettinga:

    Gaaf Jurjen!
    De stranden van Pacitan zijn prachtig idd!
    Ook Yogya is super leuk, met oud en nieuw viel het me een beetje tegen, sommige kroegen waren gewoon dicht! Wil je naar een kroeg/discotheek dan weet ik een hele leuke, is ook de enige en die kun je vinden aan het begin van de Malioboro street. Misschien heb je er wat aan ;)

    Fijne tijd in Yogyakarta en alvast een avontuurlijk 2014 toegewenst!
    Domien

  • 01 Januari 2014 - 12:34

    Pake Jurjen En Beppe Klaske:

    He Jurjen.

    Krekt de kofje (en kwarktaart fan beppe)op en no sil dyn pake ek ris wat fan him heare litte.
    Earst dy in SÛN EN LOKKICH NIJJIER tawinske, fan ús beide fansels!!
    In frjemd idee trouwens dat wy hjir jûns om in ûre as 6 sitte en dan witte dat it by dy al 2014 is.
    Wurdt dat der ek mei knal- en sierfjoerwurk fiert?
    It wurdt hjir elts jier lûder en moaier.

    We genietsje tige fan de moaie ferslagen dy'st eltse kear wer mailst. En dan dy prachtige foto's. Je belibje it suver mei.
    We binne ek wol wat grutsk op dy, wast allegear meimakkest en hoe ast mei de minsken der om giest.
    In hiele erfaring dyst dyn hiele libben mei nimst!

    No noch mar in pear moannen genietsje!
    Groetnis fan pake J en beppe K.


  • 04 Januari 2014 - 15:14

    Max:

    Je bent maar bevoorecht dat je dat allemaal mee mag maken.
    Mooi verslag,nog veel plezier, en een goed 2014.

    vr gr Max

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Soerabaja

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2014

Het afscheidnemen!

02 Februari 2014

Laatste loodjes

12 Januari 2014

Start 2014

30 December 2013

Matrassen + Kerstvakantie

16 December 2013

Week 49,50 en 51 alweer!
Jurjen

Actief sinds 29 Okt. 2013
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 16351

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2013 - 28 Februari 2014

Indonesia

29 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: